Ce registre contabile trebuie sa pastreze o societate comerciala.

În scopul de a oferi îndrumare directorilor de companii mici, dar si pentru a răspunde la această întrebare, ASIC a revizuit cerințele “Corporațiile Act 2001″  și a solicitat informații de la o serie de organisme și asociații profesionale să elaboreze un program de cărți adecvate și înregistrări. În cazul în care aveți îndoieli cu privire la forma și conținutul situațiilor financiare sau a altor evidențe care ar trebui să fie pregătite sau menținute ar trebui să solicitati consiliere profesională. Sunt o multime de servicii contabile in acest sens.

arhivare-acte-contabile-4193367_big

Legea Corporațiilor  prevede că o societate trebuie să păstreze în scris înregistrările financiare care:

  • în mod corect să înregistreze și să explice tranzacțiile și poziția financiară.
  • ar permite situaților financiare reale și echitabile care urmează să fie pregătite și auditate.

Inregistrările financiare sunt definite în Legea corporatiilor, inclusiv:

  • facturi, chitanțe comenzi pentru plata de bani, cecuri, bilete la ordin și bonuri;
  • documentele de primă intrare;
  • documente necesare pentru a explica:
    • metodele prin care situațiile financiare sunt formate;
    • ajustări care trebuie efectuate în întocmirea situațiilor financiare.

Inregistrările financiare pot fi păstrate în format electronic și există numeroase pachete software de contabilitate disponibile în acest scop. Secțiunea 288 din Legea Corporațiile prevede că în cazul în care înregistrările financiare sunt păstrate în format electronic, acestea trebuie să fie convertibile si mai trebuie să fie puse la dispoziție într-un termen rezonabil, unei persoane care are dreptul de a inspecta înregistrările. În cazul în care înregistrările financiare sunt păstrate pe un computer care este deținut și operat de către o terță parte (de exemplu, contabil al firmei), încă mai aveți responsabilitatea de a oferi un suport de hârtie. Secțiunea 286 (2) din Legea Corporațiilor impune înregistrările financiare să fie păstrate timp de șapte ani.  Cu toate că Legea Corporațiile nu are nevoie de companii mici  să întocmească situații financiare, cu excepția cazului în care sunt solicitate de ASIC sau de catre acționari, ele sunt considerate un instrument valoros pentru gestionarea companiei dumneavoastră și verificarea evoluției și a poziției financiare și poate fi de ajutor în cazul în care se intenționează creșterea finanțelor.

Daca vrei sa aflii tot despre contabilitate, aici ai un link de pe wikipedia: https://ro.wikipedia.org/wiki/Contabilitate.

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.